miércoles, 17 de noviembre de 2010

Caja de Flats


Bueno, pues ya tengo mi caja de flats. Construida a base de varias láminas de metacrilato, madera y entre ellas a modo de "sandwich", una lámina electroluminiscente de 10x10cms que encaja perfectamente con la apertura del tubo que utilizo para fotografiar. Las dos placas de metacrilato, son mates pero difusas y están separadas un centímetro y medio aproximadamente para conseguir un efecto difusor y un flat más uniforme.
He tenido oportunidad de comprobar los flats resultantes y funciona perfectamente. Se acabó el tener que esperar al ocaso para tener un cielo a modo de pantalla, que obliga a tener que ir cambiando los tiempos de manera rápida,contínua y molesta.
Quiero agradecer a mi mujer, Gloria su ayuda en la consecución de los materiales así como en la construcción del dispositivo.

lunes, 8 de noviembre de 2010

La senyora de la tardor


L´últim cap de setmana, volia retratar un dels objectes de cel profund més agraits que hi han, per no dir el que més. Es tracta de la M31 o galàxia d´Andròmeda.
La nostra veina es troba "només" a uns 2,5 milions d´anys llum de nosaltres, s´acosta en la nostra direcció a raò de 300 Kms/seg i en uns 3.000 milions d´anys podria colisionar amb la Via Làctia. Malgrat la magnitud de totes dues galàxies, segurament les estrelles de totes dues no colisionarien, sinò que interactuarien entre elles gravitacionalment i pasarien a formar part d´una única galàxia irregular.
El fet que la veieu en blanc i negre, no es deu a cap intenció al respecte per part meva, sinò a un error meu al configurar la manera de disparar les fotos. En lloc de "raw color" vaig seleccionar sense adonar-me "raw monochrome". Us ho dic per que si proveu no us passi com a mi.

Es per això que tampoc m´he esforçat massa en processar-la. Ja n´hi hauran més ocasions.

Au vinga, Jordi! anima´t! que aquesta la superas quan et possis.

Fins aviat i cels clars!